Huawei publiceert jaarverslag 2023: prestaties in lijn met prognose

2024.04.02
annual report 2023 mb 768x600

Shenzhen, China, 29 maart 2024] Huawei heeft vandaag zijn jaarverslag van 2023 gepubliceerd. Het bedrijf meldt dat zijn prestaties in lijn waren met de prognose, met CNY704,2 miljard aan inkomsten en CNY87 miljard aan nettowinst. Gedurende het afgelopen jaar bleven de ICT-infrastructuuractiviteiten van Huawei solide en voldeden de consumentenactiviteiten aan de verwachtingen. Zowel de cloud computing business als de digital power business groeiden gestaag en de intelligente automotive solution business begon op grote schaal te leveren.

Huawei hecht veel waarde aan onderzoek en innovatie. In 2023 investeerde het bedrijf CNY164,7 miljard in R&D, goed voor 23,4% van de jaaromzet. In totaal bedroegen de R&D-investeringen van het bedrijf in de afgelopen tien jaar CNY1,11 biljoen.

"De prestaties van het bedrijf in 2023 waren in lijn met de prognose", zei Ken Hu, roulerend voorzitter van Huawei. "We hebben de afgelopen jaren veel meegemaakt. Maar ondanks de ene uitdaging na de andere zijn we erin geslaagd te groeien. Het vertrouwen en de steun van onze klanten, partners en vrienden over de hele wereld hebben ons geholpen om door te gaan, te overleven en te blijven groeien."

Inkomsten in 2023 per activiteit: de ICT-infrastructuur business genereerde CNY362 miljard, een stijging van 2,3% op jaarbasis. De consumenten business boekte CNY251,5 miljard, een stijging van 17,3% op jaarbasis. De cloud computing business bracht CNY55,3 miljard op, een stijging van 21,9% op jaarbasis. De digital power business verdiende CNY52,6 miljard, een stijging van 3,5% op jaarbasis. De activiteiten op het gebied van intelligente automotive oplossingen genereerden CNY4,7 miljard, een stijging van 128,1% op jaarbasis.

Met het oog op de toekomst zal Huawei blijven investeren in technologie en open innovatie, om technologie te verbeteren en verschillende industrieën te helpen moderniseren. Gedreven door kwaliteit zal het bedrijf hard werken om kwaliteit een van zijn kerncompetitieve krachten te maken. In haar samenwerking met 9,5 miljoen ontwikkelaars en 46.000 ecosysteempartners over de hele wereld pleit Huawei sterk voor open samenwerking en het helpen van anderen om te slagen. Met deze aanpak zal het bedrijf blijven focussen op het ontwikkelen van kern-ICT-technologieën, evenals het opbouwen van platformcapaciteiten voor complexe hardware- en geavanceerde softwaresystemen, die vervolgens worden opengesteld voor partners om gezamenlijk succes te bevorderen.

"In 2024 staat ons een nieuwe reis te wachten," concludeerde Hu. "We zullen meer waarde creëren voor onze klanten en de maatschappij door open innovatie te stimuleren, bloeiende ecosystemen op te bouwen en te slagen door kwaliteit. Via deze weg wil ik graag iedereen bedanken die zich onderweg bij ons heeft aangesloten - of nog zal aansluiten. Samen maken we iets buitengewoons. Laten we bouwen aan een volledig verbonden, intelligente wereld." Alle financiële overzichten in het jaarverslag 2023 zijn onafhankelijk gecontroleerd door KPMG, een internationaal Big Four accountantskantoor. Ga naar https://www.huawei.com/en/annual-report/2023 om het jaarverslag van 2023 te downloaden. de slotkoers voor 2023 is US$ 1,00 = CNY 7,0808.